Mit jelent a marketing kommunikáció, és melyek az eszközei?

Ismerjük a mondást:  “A jó bornak nem kell cégér!”  Régi mondás a múltból, amikor mások voltak a szokások. Változnak az idők.  A fejlődés folyamatos rohanása, az internet lehetőségei ma már nélkülözhetetlenné tették a marketing szerepét az életünkben. Robog a versengés az első helyért, az elsők közötti pozícióért, a sikerért, a vállalkozásunk sikeréért, a sikerességünkért. Ma már marketing nélkül elképzelhetetlen egy olyan vállalkozás, aki az élre akar törni, vagy az első helyen akar maradni.  Mit takar a marketing titkos világa?

Útikalauz a marketing világában:

Reklám

„Milyen a jó reklám? 

A jó reklám elad −   A jó reklám a vevőnek szól −   A jó reklám ígér valamit − A jó reklám az érzelmekre hat −   A jó reklám megkülönböztet − A jó reklám magára irányítja a figyelmet −   A jó reklám hírértékű − A jó reklám szórakoztat − A jó reklám kreatív −   A jó reklám bevon − A jó reklám egyszerű − A jó reklám nem átlagos” (Forrás: Papp-Váry Árpád Ferenc)

Reklámeszközök

  • Megállító táblák – közvetlen reklámhordozók, amelynek célja a tömeges figyelemkeltés, tájékoztatás
  • Közvetlen levélreklám – kapcsolat a levél küldője és a címzett között
  • Sajtóhirdetés – a leghatékonyabb reklámeszköz, 
  • Prospektusok – bemutatja a szolgáltatást, üzletet, árakat, elérhetőséget…

Marketing kommunikációs eszközök

Marketing: a piacorientált vállalatirányítás (a hosszú távú fennmaradás kulcsa)

Marketing kommunikáció: komplex eszközrendszerrel népszerűsíti a termékeket, szolgáltatásokat.

Marketingkommunikáció célja: a célpiacon szereplő fogyasztók informálása és meggyőzése.

Marketingkommunikáció eszközei:

1. televízió, rádió, mozgókép, állókép, mozi szabadtéri eszközök, internet, nyomtatott sajtó

2. vásárló ösztönzés, személyes eladás, szponzoráció, vásárok, eladáshelyi reklámeszközök…

Minden cégnek stratégiára van szükség a piaci vezető szerephez, és ehhez kell kiválasztani a megfelelő marketing eszközöket.

Antal-Pap Judit

SEO SZAKEMBER

 Marketingeszközök:

  • Weboldal: vállalkozás, termékek, szolgáltatás bemutatása
  • Telemarketing: piackutatás adatbázis építés
  • Aktív CRM: Vevőszerző marketing
  • Email marketing: hatékony és olcsó kommunikáció
  • Reklámtábla, plakát stb: figyelemfelkeltés, egyediség
  • Reklámspotok, digitális megoldások: különleges
  • POS: helyi szórólapok, katalógusok, megállító táblák, kirakat, hangos reklám…
  • Kiállítások: komplex marketingkommunikáció
  • Online marketing, melynek eszközei: webanalitika, keresőmarketing, mobilmarketing, sajtóközlemény, Banner, e-mail-ek és hírlevelek, keresőoptimalizálás…

Nyomdai termékek

  • könyvek
  • magazinok
  • plakátok
  • szórólapok
  • flyerek
  • leafletek
  • térképek
  • poháralátét
  • étlapok…

Nyomdai megoldások

  • Beszámolók
  • Könyvek
  • Szórólapok
  • Naptárak
  • Katalógusok
  • Meghívók
  • Céges papír, céges boríték
  • Újságok… 

Promóciós anyagok

A promóciók: olyan eszközök, amelyek arra ösztönzik a vásárlás helyén a fogyasztókat, hogy a promótált terméket vásárolják meg.

A promóció feladata: a megkönnyíteni a potenciális vevő döntését. 

Promóciós eszközök

  • termékbemutatás
  • vevői verseny (nyereményjáték, vetélkedők kuponok)
  • árkedvezmény
  •  áruminta
  •  reklámajándék
  •  pénzvisszatérítés
  •  törzsvásárlói kedvezmény, hűségprogram…

Kihez fordulhatunk a megoldásért?

Blackbox Produkciós Ház

Reklámeszközök, promóciós anyagok,
marketingkommunikációs eszközök, nyomdai termékek és

megoldások villámgyors megtervezése és kivitelezése: