Nincs weboldalam – Bányászbéka szint

Ha azt mondod vállalkozó létedre, hogy  „nincs weboldalam, minek az”, akkor hadd gratuláljak neked ezzel a „gyönyörű” bányászbékadíjjal, mivel a bányászbéka szintjén vagy. Lásd előző írásomat: Milyen a jó honlap? 1. rész: Szintek és árak

Egy kis sztori – bevezetőként

Úgy 10 évvel ezelőtt, amikor egy nagy forgalmú turisztikai helyre marketingesként felvettek, az volt az első dolgom, hogy rávegyem a vezetőséget a weboldalkészítésre. Akkor még egyáltalán nem értettem a honlapokhoz, csak elképzeléseim voltak arról, hogy mit szeretnék. A gazdasági vezető szinte rám törte az ajtót:

– Minek a honlap? Egyébként is  ki nézi azt meg?

Mondanom sem kell, hogy ledöbbentem, mert ez nem egy “őskövület” szájából hangzott el, hanem egy szinte velem egykorú fiatalasszonyéból. Feltételeztem, hogy a pozíciójához meg van a megfelelő gazdasági ismerete, amelynek szerves része a marketing.

– Szinte mindenki az interneten keresi a választ mindenre.  – feleltem.

Hogy igazat adjak a hölgynek, azt tényleg figyelmen kívül hagytam, hogy a látogatók jelentős részét a  nyugdíjasok jelentették akkoriban. Igazából nem tudatos célcsoport meghatározás volt ez, hanem egyfajta kialakult közönsége, vendégköre volt a helynek, akik megszokásból is odajártak. És a többiek? Nézzünk szembe a tényekkel, egyszer lecserélődik a  nyugdíjas korosztály, akik először csak megkérik az unokájukat, hogy nézzék már meg a „dobozban”, hogy mi?hogy?mennyi? – és van-e olcsóbb? És akkor az unoka annyit mond:

Nem tudom nagyi, nincs weboldala a helynek!

-???

-Nincsenek a „dobozban”, de van helyette más!

Van helyetted más!

Lehet, hogy tele vagy kincsekkel, szuperek a termékeid, de nyilván érzed, hogy ha  csak azok látják,  akik hajlandóak a  föld alá bújni érte, akkor hátrányba kerülsz azokkal szemben, akik a felszínen (is) mozognak. A felszín itt az online jelenlétet jelenti. Lehetsz a föld alatt, de akkor is kellenek útjelzőtáblák, amelyeket a 21. század embere is megtalál. Ez pedig az INTERNET!

„Ha lenne weboldalam, mennyivel nagyobb profitot tudnék elérni!”

Vegyük azt, hogy van egy boltod, kialakult ügyfélkörrel. A vállalkozás így-úgy, de azé’ megyeget. Csak gondolj bele, hogy mennyivel több embert érnél el, ha minden betévedő vevőjelölttől elkérnéd az e-mail címét, és rendszeresen tájékoztatnád az (akár személyre szabott) akciókról.

Ha már kedvesen elbeszélgettél a vevőddel vagy az érdeklődővel arról, hogy milyen elképzelései vannak, biztosan nem veszi zokon, ha szeretnél neki segíteni a távolból is.

Az e-mail értesítő rögtön a weboldaladra repítheti, ahol további tájékoztatást kap a webshopodból vagy pl.  egy lapozható katalógusból. Feltéve, ha van saját honlapod…

„Nincs weboldalam – nincsenek online vásárlóim”

nincs weboldalam

A fenti infografika kiválóan szemlélteti, hogy a magyar lakosság 40%-a már vásárlásra is használja a netet. Vajon a te vevőidnek  van igénye arra, hogy az online világban is elérjen? Kérdezd meg tőlük, vagy nézd meg alaposan az ONLINE KISKERESKEDELEM SZÁMOKBAN 2015 infografikát!

Online kereskedelem számokban -2015

nincs weboldalam :(

Forrás: gkidigital.hu

A fenti infografikát letöltheted PDF-ben, ide kattintva: Letöltés . 

Magyarországon kb. 2,8 millió ember vásárol az interneten, ami a lakosság több mint 40%-a.

Emlékszel a nyugdíjasokra, akikről a bevezető sztoriban írtam. Semmiképpen ne becsüld le őket, mert a felmérésből kiderül, hogy az online vásárlók 35%-át teszik ki. A kis történet 10 évvel ezelőtt játszódott. Mennyit változott azóta a világ, és a tendencia csak emelkedik…

Ki akarok törni a bányászbéka szintről!

 Ha neked nincs is, a konkurenciádnak viszont már van honlapja. Ha nem hiszed, írd be a keresőbe azokat a termékeket, amelyeket te is forgalmazol! Látod az eredményt? Ők fogják fokozatosan elvinni a vevőidet, mert a világ tényleg csak egy karnyújtásnyira van ma már mindenkitől, és mi – a vevőid – elkényelmesedtünk…

„Fúúú, most már elegem van abból, hogy nincs weboldalam!”

Örülnék, ha eljutnál eddig az érzésig ! Vizsgálgasd tovább a „kiguglizott” honlapokat, de ne irigykedj,  hiszen neked még ezeknél is jobb weboldalt készíthetek! Legyen szó webshopról, lapozgatható katalógusról vagy csak egy „egyszerű” honlapról, szívesen segítek.

Kattints: Ajánlatot kérek!

Az ajánlatkérés semmiféle elköteleződéssel nem jár, legfeljebb megtudod a „titkos” áraimat! 🙂

Csók a családnak és az ügyfeleidnek!

Antal-Pap Judit

 

Kapcsolódó képek: