Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király?

Szöveges tartalom optimalizálás – a tartalom a király?

Keresőoptimalizálás-fogalmak, Közösségi média, Kulcsszó, SEO tippek, Szövegírás, Yoast SEO

Újabb SEO tippek, hogy a weboldalad bekerüljön a top 10-be a Google kereső 508 találati listáján 508!   Azt már tudod, hogy milyen az ideális domain név, címsor, metaleírás, URL, és hogy miért kellenek a kifelé mutató linkek. A mostani rendkívül fontos téma: a szöveges tartalom optimalizálás.

Már nem titok, hogy Google rangsorolási algoritmusában a két legfontosabb tényező a linkek és a tartalom.

Éppen ezért úton-útfélen találkozhatsz az ismerős szlogennel:

“Content is king” – azaz –  “TARTALOM  = KIRÁLY”

– De milyen tartalom számít igazán királynak?

– A gondosan felépített, keresőoptimalizált tartalom. Ezért a jelmondatot egy kicsit kiegészíteném:

TARTALOM  + SEO = KIRÁLYSÁG

Hogy mi ennek a szlogennek az értelme, azt az alábbi részben mutatom  be.

Miért fontos a tartalom optimalizálás?

A tartalom optimalizálás azért fontos, mert a kereső rendszerek részben a tartalom, illetve annak minősége alapján rangsorolják a honlapokat a találati listában.

Bármilyen tartalom is kerül fel a honlapodra, fontos, hogy a keresőmotorok és az olvasóid is egyértelműen megtudják, hogy mi az amiről az adott oldal vagy bejegyzés szól.

Mindent kövess el azért, hogy a tartalom világos és minőségi legyen, hiszen ha a felhasználó egyszer értékesnek találta az oldaladat a jövőben is meg fog bízni benne.

A tartalom optimalizálást mindig a felhasználók és a keresőmotorok számára készítjük, sosem csak a keresőmotoroknak, vagyis nem az a cél, hogy telerakd a szövegedet az általad használt  kulcsszavakkal, hanem az hogy értékes tartalmat közölj, ami remélhetőleg sokak hasznára válik.

Tartalom típusok

Ha ránézel egy honlapra általában kétféle tartalmat látsz:

  1. szöveges tartalmat
  2. nem szöveges médiatartalmat:  ami lehet képi, videó és zenei tartalom.

A legtöbb esetben az oldaladon nem csak szöveget – hanem mintegy kiegészítő vagy magyarázó elemként – egyéb médiumot is fel kell használnod.

Szöveges tartalom optimalizálás

Mivel a keresések kulcsszavak alapján történnek, a szöveges tartalomnak is meg kell felelnie ezen szavaknak. Fontos, hogy nem elég a kiválasztott kulcsszavak felsorolása, hanem élő, értelmes, releváns tartalmat kell adni a felhasználóknak.

Hogyan válasszam ki a kulcsszavakat? Itt megtudhatod. Kattints ide!

Kapcsolódó képek:

Google kereső – Nem találom a weboldalam!

Google kereső – Nem találom a weboldalam!

Google kereső – Nem találom a weboldalam!

Internetes kereső, Keresőoptimalizálás-fogalmak, Linképítés, Webmester eszközök – Google Search Console 

Elkészült a fantasztikus beizzított weboldal, amelyre látogatók – mit látogatók! – vásárlók tömegeit várod, és ahogy telnek a napok mégsem jön senki. Egy ideig vársz, aztán gyanakodni kezdesz, hogy vajon egyáltalán felhoz-e a Google kereső, ha beírod a honlapod nevét…

– Basszus! Nem találom a weboldalam! Láthatatlan vagyok?!

– Ne ijedj meg, mert van megoldás a problémádra!

Ha szeretnéd megállapítani, hogy webhelyed jelenleg szerepel-e a Google indexében, hajts végre egy „site:” keresést a webhely URL-jére. Például a „site:example.com”.

Nem találom a weboldalam! Mi a megoldás, hogy megjelenjek a Google kereső találati listáján?

 

A legnagyobb keresőmotorok a weben a Google, a Yahoo és a Bing.  Globálisan az összes keresések több mint 80%-át a Google felületén bonyolítják le.  Részletesebb leírás itt: Internetes keresők.

Ahhoz, hogy megjelenjünk  a Google kereső találati listáján,  indexelni kell az oldalunkat.

 

1.Nem találod a weboldalad? – Engedd meg a keresőmotoroknak, hogy bejárják az oldaladat.

 

Az internetes keresőmotorok tipikusan két részből állnak, az egyik összegyűjti az információt, a másik pedig rendszerezi. Erről részletesen a következő blogbejegyzésemben fogok írni.

Amennyiben WordPress tartalomkezelő rendszert használsz,  könnyen ellenőrizheted a vezérlőpultodon, hogy letiltottad-e a keresőmotorok számára az oldaladat.

Ezt meg tudod nézni a “Beállítások” => “Olvasás” menü alatt. Itt fontos, hogy  “Megtiltjuk a keresőmotoroknak, hogy bejárják az oldalunkat.” opció NE legyen bepipálva!

Az oldalt blokkolja a robots.txt

A keresőrobotot a weboldalunkhoz tartozó robots.txt fájl segítségével tudjuk irányítani. Ez a fájl a weboldaladat tároló szerveren található és itt tudod közvetlenül módosítani.

Ha azt szeretnéd, hogy mindent térképezzen fel a keresőrobot, ez a legegyszerűbb beállítás:

User-agent: *

A Search Console (Korábbi nevén: Google webmester eszközök) használatáról még lesz szó a későbbiekben. Amennyiben már telepítetted, itt is be tudod állítani a robots.txt-t.

Google kereső robots.txt

2. Nem találod a weboldalad? – Mert még nagyon új …Türelem!

Ha most aktiváltad a honlapodat, akkor adj időt a  virtuális robotoknak, hogy bejárják és feltérképezzék az oldalad! Sokszor egy vagy több hét is szükséges ahhoz, hogy a Google kereső  találati listáján megjelenj.

Honlapkészítés során azt szoktam javasolni az ügyfeleimnek, hogy ne szégyelljék a  félig elkészült oldalukat, hanem tegyék láthatóvá minél előbb ezzel is időt nyernek.

Ha türelmetlen vagy, a következő hivatkozást használva azonnal regisztrálhatod a  honlapodat a Google indexébe:

http://www.google.com/addurl

3. Nem találod a weboldalad? Hiányoznak az oldaladra mutató linkek!

Ha nem tiltottad le a  keresőrobotokat, akkor gyakorlatilag automatikusan megtalálják honlapodat. A  Google keresőbe kerüléshez nem kell más, mint legalább egy, az oldaladra mutató link egy olyan oldalról, ami már megtalálható a Google keresőben. Az olyan weblapokat, melyekre nem mutat link, előbb-utóbb kiszórják a keresők.

4. Nem találod a weboldalad? Mit üzen a Search Console?

Ebben a cikkben nem térek ki a Search Console telepítésére és beállítására, erről részletes leírást kaphatsz a következő linken: Google webmester eszközök – az online marketing nulladik lépése

A Google Search Console olyan eszközöket biztosít, amelyek segítségével beküldheted a tartalmadat a Google rendszerébe, és figyelemmel kísérheted, hogyan teljesít az a Google keresésben.

www-vel vagy www nélkül?

Ha például kapsz egy olyan üzenetet, hogy a http://example.com nincs indexelve, győződj meg róla, hogy a http://www.example.com domaint is hozzáadtad fiókodhoz (vagy fordítva), és ellenőrizd annak a webhelynek az adatait.

A Google hibát észlelt webhelye feltérképezésekor

A jelentés két fő részből áll:

  • Webhelyhibák: A jelentés e szakasza a legutóbbi 90 napban előforduló olyan főbb problémákat jeleníti meg, amelyek megakadályozták, hogy a Googlebot hozzáférjen a teljes webhelyhez (az egyes mezőkhöz tartozó diagram az adott mezőre kattintva jelenik meg).
  • URL-hibák: Ez a szakasz azokat a konkrét hibákat tartalmazza, amelyeket a Google asztali számítógépekre vagy telefonokra tervezett bizonyos oldalak feltérképezési kísérlete során észlelt. Az URL-hibajelentés minden szakasza a Google által az oldalak eléréséhez használt különböző feltérképezési mechanizmusoknak felel meg, és a felsorolt hibák is kifejezetten az ilyen oldalakra vonatkoznak.

Google kereső - Nem találom a weboldalam

Míg a „Nem található (404)” hibák észlelése normális, érdemes javítania a következőket:

  • fontos, más oldalak által hivatkozott oldalak hibáit
  • webhelytérképen korábban szereplő régi és törölt URL-eket
  • fontos oldalak elgépelt URL-jeit
  • népszerű, ám webhelyén már nem létező oldalak URL-jeit.

Így a számodra fontos információkat mind a Google, mind a látogatók könnyedén meg tudják majd nyitni.

+1 jó tanács, ha nem találod a weboldalad: kérj segítséget!

Ha ezek után sem sikerült a problémát megoldani, és még mindig nem találod a weboldalad a Google kereső találati listáján, vagy nem vagy elégedett a helyezéssel, szívesen segítek, ha írsz az info@antikaotika-design.hu emailcímre.

Záró gondolatok

Keresőoptimalizálás szempontjából az indexelés kulcsfontosságú tényező. Ha a weboldalad vagy annak egy része nincsen feltérképezve, ne hagyd annyiban, mindenképpen nézz utána, hogy mi lehet az oka! Néha egy-két kattintás is csodákra képes, máskor szükséged lesz SEO szakemberhez fordulni, aki professzionálisan be tudja állítani a honlapodat, hogy ne veszítsd el a Google keresőből érkező potenciális ügyfeleidet!

Google kereső – Nem találom a weboldalam! Kattints ide…

Kapcsolódó képek:

Google találati lista – jó helyezés

Google találati lista – jó helyezés

Google találati lista – jó helyezés

Internetes kereső, Keresőoptimalizálás-fogalmak, Közösségi média, Linképítés, SEO tippek

Nincs olyan vállalkozó, aki a honlapjával ne szeretne a Google találati lista első oldalán megjelenni!

Na jó, nem minden vállalkozót érdekel a találati lista,  és sok cégvezetőnek egyáltalán nincs ideje honlappal meg online dolgokkal foglalkozni, sőt valaki a céges weblapot is feleslegesnek tartja!

Egy biztos, minden vállalkozó célja, hogy nyereséget termeljen!

Szerintem  a fenti mondattal te is egyetértesz! Valószínűleg van már weboldalad, vagy tervezed, hogy lesz.  Ha még nincs honlapod, olvasd el a Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban! című írást.

Egy jól beállított honlap megsokszorozhatja a bevételedet!

Ennek az ellenkezője is igaz. Ha nincs honlapod, vagy van, de rosszul lett beállítva, akár milliós nagyságrendű üzleti lehetőségektől eshetsz el!

A találati lista szempontjából mit jelent a jó beállítás?

A honlap beállítás olyan keresőoptimalizálási (SEO) feladat, amellyel elérheted, hogy a weboldalad minél jobb helyezéseket érjen el az internetes keresők találati listáján, és minél több látogatót szerezzen a keresőből.

Amikor valaki rákeres egy kifejezésre a lekérdező felületen, akkor pillanatokon belül megjelenik a  találati lista. Sok múlik azon, hogy a te oldalad megjelenik-e,  ha igen, milyen helyezéssel?

Hogy kerül a weboldalad a Google vagy más keresőmotor  találati listájára?

  1.  A keresőrobotok (pl. Googlebot) összegyűjtik az információt a linkeken keresztül bejárva a webet.
  2. A keresőmotorok indexelő rendszerei több száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását(linkeket).

A kérdés már csak az, hogy mi alapján fogja kiválasztani a keresőmotor a releváns találatot az indexállományból, és mi alapján állítják sorrendbe azokat?

A Google például több száz tényezőt vesz figyelembe, és nagy hangsúlyt tesz az oldalra mutató linkek számára.

Melyek ezek a rangsorolási tényezők a Google találati listán? … KATTINTS!

Kapcsolódó képek:

Nyílászárós honlap vállalkozónak – esettanulmány

Nyílászárós honlap vállalkozónak – esettanulmány

Nyílászárós honlap vállalkozónak – esettanulmány

Újabb honlap vállalkozónak – aki szabad kezet és minimális információt adott. Nekem sokszor ennyi is elég, hogy elkészüljön és jól működjön a weboldal.

Hadd mutassam be a Rózsa Ablak projektet, amelynek keretében teljes arculatot alakítottam ki logóval, névjegykártyával, reklámmal, weboldallal.

A megrendelő egy nagyszerű szorgalmas vállalkozó, aki gondolt egyet, és úgy döntött, hogy megmutatja magát az online világban is. Az már  önmagában is hatalmas lépés, ha felismeri valaki,  hogy változik a világ, és lépést kell tartani. Bizony a XXI. században az emberek nagy része az interneten kezd először kutakodni.

Eddig rendben is van. A gond akkor kezdődik, amikor a vállalkozónak a honlapkészítő felteszi a kérdést, hogy mi az elképzelése a weboldallal kapcsolatosan.

Ha már találkozott a csomagajánlataimmal, akkor a vállalkozói csomag részletesen mutatja, hogy melyek azok az elemek, amelyekre szükség lesz az online érvényesüléshez: pl. hírlevélküldő rendszer, statisztika, ajánlatkérő/ kapcsolat űrlap stb.

Ha feliratkozol a hírlevelemre további akciókra számíthatsz!

[wysija_form id=”1″]

Én szoktam kérni az ügyfeleket, hogy nézzenek szét az interneten, és keressenek egy de inkább több olyan weboldalt, aminek a tartalma leginkább hasonlít arra, amit szeretnének. A hangsúlyt a tartalomra helyezem.

A honlap elnevezése hamar megszületett. Mindenképpen szerettem volna olyan domain nevet, ami keresőoptimalizálás szempontjából is jó, és könnyen megjegyezhető. A megrendelő vezetéknevéből és a nyílászáró- szerelő szakmájára  utalva, adta magát a játékos és rövid Rózsa Ablak (rozsaablak.hu).

A dizájn kialakítása

Az arculat tervezésénél enyém a kezdeményezés. Bevallom, rettegek, hogy egy nap valami csilli-villi ’90-es évek hangulatát idéző honlapot kér  valaki tőlem. Nem is  vállalok átdizájnolást, ha a honlaptulajdonos szerelmes a förmedvényébe.

  1. Megnézzük a már meglévő arculati elemeket (pl. logó). Ha tükrözi azt a képet, amelyet az ügyfelem ügyfelei lelki szemei előtt szeretnénk lebegtetni, akkor ahhoz igazodunk.  Jelen esetben ez a lépés kimaradt, mivel nem létezett semmilyen grafikai elem, amit figyelembe vehettünk volna.
  2. Bevallom, már kezdetektől volt egy elem, aminek nem tudtam ellenállni: találtam egy szabadon felhasználható (jogtiszta) minivideót folyamatosan nyíló ajtókról. Ezt a beléptető oldalhoz használtam fel. Most ez volt az első számú inspirációs forrás.
  3. Letisztáztuk az imázst:
    #31a3dd - honlap vállalkozónak

    #31a3dd színárnyalat

    legyen a megjelenés letisztult és megbízhatóságot sugalló. Mivel faipari munkákról és nyílászárókról szól, ezért a nyers fa színéhez illő égkék (#31A3DD) árnyalatot javasoltam. Ennél maradtunk, és a továbbiakban nem találomra állítgattam az árnyalatot a dizájnelemeknél, hanem  tudatosan a fenti kódot alkalmaztam.

  4. A főoldalhoz egy tetszetős WordPress sablont szerkesztettem át, amelynek a főoldali elrendezése 70%-ban megfelelt az elképzelésimnek. A kódokba (HTML, CSS, Javascript) rendesen bele kellett nyúlkálni, hogy azt lássam a képernyőn amit szeretnék.
  5. A logó megtervezése beletelt egy kis időbe, mert sosem voltam elégedett az eredménnyel. ablak logónyílászáró logó
  6. Ha már így belelendültem, elkészítettem egy névjegykártya-tervet is. Cselesen ráraktam egy QR-kódot is, hogy okostelefonnal egy mozdulattal (akár Viber alkalmazással) be lehessen hozni a vállalkozás weboldalát.  nyílászáró reklámnyílászáró névjegykártya - honlap vállalkozónak
  7. Mindenkinek javaslom, hogy törekedjen az egységes arculatra: ugyanaz a betűtípus, színvilág és grafikai elemek jelenjenek meg minden felületén. Például ha újsághirdetést vagy bannert akarsz közzétenni, fontos, hogy rendelkezésedre álljanak azok a grafikai elemek, amelyeket átküldhetsz a szerkesztőnek adott esetben. Én minden grafikai elemet, fotót és adatot lemezen adok át az ügyfeleimnek, hogy azokat szabadon felhasználhassák a későbbiekben. A következő hirdetés mérete adott volt, „csak” ki kellett tölteni.

A honlap tartalma

Bevallom, nagyon nehéz úgy honlapot készíteni vállalkozónak, hogy nem kapok hozzá anyagot. Annyira szabad kezet kaptam, hogy tulajdonképpen nekem kellett kitalálni mindent. Az a jó, hogy a megrendelőmmel folyamatosan tudtunk egyeztetni. Megadott pár weboldalcímet, akikkel együttműködik illetve hasonló a profiljuk. Egyik weblap annyira borzalmas volt, a nagyszerű termékeik ellenére, hogy úgy döntöttem, felkeresem őket, hogy nem szeretnének-e új honlapot, mert a borzalmas dizájn miatt szégyellek rájuk hivatkozni.

Ha rájössz, melyik az, a hozzászólásokban megírhatod, én cserében ajándékozok  egy hirdetésbannert vagy névjegykártyatervet, ha a tiéd az első helyes válasz.

Szóval lassan mindent megtanultam a nyílászárókról redőnyökről, amit csak lehetett (persze csak elméletben), majd elkezdtem az elméletből felépíteni az oldalakat: kevés szöveg, sok kép elv alapján. Ahhoz, hogy pontosan meg tudjam fogalmazni, hogy mi legyen a kevés szöveg, rengeteget kellett kutatnom és egyeztetnem egy számomra teljesen idegen területen. Na ezt nem tudom, hogy hány honlapkészítő csinálná utánam!?

Mivel nem álltak megfelelő minőségű fotók a rendelkezésemre, ezért a vetítést és a főbb képeket stock fotókból szerkesztettem össze, hogy színben, minőségben és hangulatban is harmonizáljon a honlap. Láttam az ügyfelem néhány referenciamunkáját, amelyek nagyszerűek, de azokat csak részben tudtam megjeleníteni a fényképek minősége miatt.

Tipp: ha szeretnél naprakész weboldalt, szerezz be egy jó fényképezőgépet, és minden referenciaként feltüntethető munkádat örökítsd meg (akár előtte-után változatban is). Aki pedig igazán professzionális képet akar sugározni magáról, az ne sajnálja a pénzt egy hozzáértő fotós szakemberre.

Elkészítettem az árajánlatkérő űrlapokat, beállítottam a hírlevélküldő rendszert, a vállalkozást bejegyeztettem a „Google Cégembe„, és ha már a  Google-nél tartunk: a bejegyzett cég google-maps-es változatát beemeltem a weboldalra, hogy a térképen bárki meg tudja tervezni az útvonalat, ha esetleg személyesen keresi fel a megrendelőmet.  Beállítottam továbbá a statisztikát, a vírusvédelmet, némi gyorsítót, képtömörítőt. Biztosítottam a szociális médiában (Facebook, Twitter stb.) történő megosztás lehetőségét. A Google Analytics és egy egyszerűbb statisztika beállításával, pedig nyomon lehet követni a honlap látogatottságát. Mindannyiunk „kedvencét” a süti értesítőt is beállítottam.

Keresőoptimalizálás

Ami nagyon fontos lenne minden vállalkozásnak az a kereső-optimalizált tartalom. A főbb oldalakat beállítottam a releváns kulcsszavakra.  Majd végül egy blogbejegyzést is megírtam tudatosan hosszú (longtail) kulcsszóösszetételre. Ez az Otthon Melege pályázat volt, amelynek keretében le lehet cserélni a régi nyílászárót újakra. Nehogy má’ ne az én ügyfelemet bízzák meg munkával! Ha a kedves vállalkozók tudnák, hogy mennyire fontos a szakmai blog! Ezzel nem csak informálni lehet az olvasót, hanem bizalmat is építeni. Minél több a kereső-optimalizált tartalom, annál előrébb kerülsz a keresőben. Persze ott van alternatívának a folyamatos online hirdetés is, mint megoldás.
pályázat - honlap vállalkozónak

Végre elkészült a nyílászárós honlap!

Az utolsó egyeztetések és simítások után elkészült a weblap. Persze mindig lesz mit fejleszteni javítani és frissíteni, de egyszer pontot kell tenni a projektek végére. Készítettem  videót a honlap használatáról, mappákba rendeztem kategóriánként a felhasznált fotókat, elkészített grafikai elemeket és adatokat, így vállalkozó ügyfelem önállóan is tudja használni a saját honlapját!

Tudtad? Ha megbízol valakit honlapkészítéssel, és kiegyenlítetted a számlát, akkor az a minimum, hogy teljes hozzáférést kapj a saját weboldaladhoz!

Ha tetszett a Nyílászárós honlap vállalkozónak – esettanulmány, akkor oszd meg olyan vállalkozókkal, akiknek még nincs weboldaluk!

Kapcsolódó képek:

Weboldal ingyen – Üdv a földszinten!

Weboldal ingyen – Üdv a földszinten!

Weboldal ingyen – Üdv a földszinten!

Milyen a jó honlap? – 4. rész

Amire szükséged van, az egy weboldal ingyen vagy saját domain névvel, kezdetleges vagy profi dizájnnal. Nagyon jó dolog, ha eljutsz odáig, hogy szükséged van egy honlapra. Bátor dolog kilépni a nyilvánosság elé, és megmutatni magad az online világban is. Gratulálok! Nem baj, ha nem tudod, hogyan nézzen ki a honlapod, csak kezdj el blogot írni, egy hozzád közel álló témáról! Első lépésként egy ingyenes honlap is megteszi.

Weboldal ingyen – kinek ajánlott és miért?

Ha még nem vagy vállalkozó, de új területen akarod kipróbálni magad

  • Szeretnél független lenni.
  • Valami újra vágysz.
  • Vannak álmaid, amelyeket félresöpörtél valamilyen okból.
  • Kényszerpályán mozogsz.

Ha valamelyik állítás igaz rád, akkor érdemes lenne elővenni a régóta dédelgetett álmokat.

weboldal ingyen

Ha fogalmad sincs arról, hogy mit kezdj az életeddel

Ha  nincsenek világot megváltó álmaid, akkor is érdemes elkezdeni blogot írni olyan dolgokról, amelyek érdekelnek. Menet közben majd ki fog kristályosodni az irány, csak indulj el!

Ha naplót szeretnél vezetni blog formában

Írj ki magadból mindent. Csak rajtad áll, hogy megmutatod-e a világnak, vagy titkos napló formájában őrizgeted életed nagy eseményeit.

Ha van egy szenvedélyedWeboldal ingyen - Üdv a földszinten!

  • Van egy izgalmas hobbid?
  • Imádod a kertészkedést?
  • Ha milliárdos lennél is ennek a valaminek élnél?
  • Szívügyed, hogy másokon segíts?

Nem vagy egyedül. Ha blogot írsz, és a tartalmát megosztod a népszerű közösségi oldalakon, hamar társakra, követőkre találsz.

Ha kisbabával vagy otthon, és nem akarod, hogy elsorvadjon az agyad

Az egyik legnagyszerűbb lehetőség az újrakezdéshez az a pár év, amit a kisbabáddal otthon töltesz. Bár ilyenkor a legkimerültebbek az anyukák, mégis remek kikapcsolódás lehet valami újba kezdeni, új dolgot tanulni, ami megmozgatja az agyat, és nem mellékesen felépíthetsz egy otthonról működtethető vállalkozást. Ehhez ajánlom, hogy olvasd el az Online vállalkozás indítása című írásomat.

Ha tele vagy ötletekkel, és azt szívesen megosztod másokkal

Az évek múlásával rengeteg tapasztalatot szerezhetsz a szakterületeden. Az emberek tele vannak megoldatlan problémával. Mi lenne, ha te segítenél nekik. Ha elkezdesz szolgálni ingyenes anyagokkal, amelyek tényleg bizonyítják a szakértelmedet, akkor a fizetős termékeket is meg fogják tőled venni idővel. Ha nem akarsz semmit eladni, akkor megteszi egy ingyenes weboldal is kezdetnek.

Ha szeretnél több lábon állni

Lehet, hogy nem akarod otthagyni a munkahelyed, de azon gondolkozol, hogy hogyan lehetne mellékes jövedelmed.

Ha alkotó ember vagyweboldal ingyen

Ha kreatív vagy, és nagyszerű dolgokat alkotsz: ékszereket, házi finomságokat, festményeket, miért titkolod? Lehet, hogy valaki pont a te termékedet keresi, csak hát nem találja sehol, mert nincs honlapod…

Ha nincs pénzed honlapra

Ilyen is előfordul, de azért pár ezer forintot érdemes lesz évente tárhelybérlésre és domain fenntartásra fordítani, ha nem csak titkos naplót akarsz írni. Az általam készített honlapok domain és tárhely (2 GB) bérlése 7500 Ft-ba kerül évente. Én indokolt esetben részletfizetésre is készítek weboldalt. Nézd meg az árlistámat ITT!

weboldal ingyen

Ha grafomán vagy, és jól is tudsz írni

Ha van egy kis írói vénád és blog.hu jellegű oldalakon nyomulsz, vagy az NLCafén akkor előbb-utóbb még fel is fedezhetnek. Sajnos nem biztos, hogy a minőség számít ahhoz, hogy címlapra kerülj. Sokszor „IQ-bajnokok” viszik a prímet felületes írásaikkal, de tőlük is lehet tanulni. Ha mást nem feltűnősködést, és szenzációhajhászást. Egyébként tényleg muszáj kilógni a tömegből, ahhoz hogy észrevegyenek.

Ha van egy probléma, amire ezer helyről kell összeszedni a választ

Ha van egy problémád, amire választ keresel az interneten, akkor gyakran szembesülsz azzal a ténnyel, hogy rengeteg oldalt kell átnézned ahhoz, hogy igazán hasznos információt találj. Számos sikeres vállalkozás indult el úgy Magyarországon, hogy csak külföldön találták meg azt a terméket vagy eljárást, ami tényleg segített, vagy alternatív megoldást kínált. Ha te is annyit kutattál, hogy szakértőjévé váltál egy témának, érdemes ezt másokkal is megosztani!

 

Weboldal ingyen – kinek NEM ajánlott és miért?

Ha úgy érzed, hogy többetweboldal ingyen tudsz egy témáról, mint amennyit a „szakértők” jó pénzért eladnak

Amikor tényleg szakértőjévé válsz  egy területnek, biztos bosszant, amikor látod, hogy nálad butább emberek, sarlatánok milyen jól megélnek a „szakértői” tudásukból. Ha jobb vagy mint ők, és ezt be is akarod bizonyítani, akkor fontos, hogy legyen szakértői oldalad, amely segíti az embereket, hogy megfelelő információhoz, termékhez vagy szolgáltatáshoz jussanak. Ahhoz, hogy komolyan vegyenek, professzionális honlapra van szükséged.

Ha a meglévő vállalkozásodat szeretnéd saját honlappal népszerűsíteniWeboldal ingyen - ha vállalkozó vagy?

Semmiképpen nem ajánlom az ingyenes oldalt, hacsak nem az  „olcsójános” szintet célzod meg. Ha a honlapra is sajnálod a pénzt, akkor milyen lehet a terméked vagy a szolgáltatásod? – gondolhatja a potenciális vevőd, aki máris keres egy „megbízhatóbbnak tűnő” vállalkozást. A leendő vásárlóid 60%-a egyetlen apróságon is fennakadhat, és elhagyja az oldalt.

Ha nem akarsz amatőr hatást kelteni, és magas színvonalat képviselsz

Bármi legyen is a témád, az összetákolt ingyenes weboldal nem alkalmas a célra, akkor sem, ha neked és az anyukádnak tetszik.

Ha nem akarod, hogy mindenféle profilodhoz nem illő reklámok cikázzanak az oldaladon.

Jogod van eldönteni, hogy legyen-e bevételed reklámokból vagy sem. Ha ingyenes tárhelyen van a honlapod, akkor a reklámok megjelenését nem te szabályzod, és nem te kapod a pénzt a kattintások után. Kénytelen leszel elviselni, hogy olyan reklámok is megjelenjenek az oldaladon, amelyek gyökeresen ellentétesek a világképeddel, vagy éppen a konkurenciádat reklámozza. Ha a weboldal ingyen van, annak is meg kell fizetni az árát! Ha nem szeretnél reklámokat, akkor pedig sokszor azért kell fizetni.

Ha az ingyenes lehetőségek nem elégítik ki az igényeidet

Amikor egy kicsit kikupálódsz a honlapbarkácsolásban. Előbb-utóbb szembesülsz az akadályokkal.

  • De jó lenne, ha lenne hírlevelem!
  • Olvastam egy tök jó bővítményről – kipróbálom – hoppá, erre nincs lehetőség a cégem.valami.hu-n
  • Keresőoptimalizálni kellene az oldalt, de erre nem igazán van itt lehetőség.

Ha nyereségtermelő weboldalt szeretnél

Weboldal ingyen vagy pénztermelő honlap

A honlapodra úgy kell tekinteni, mint egy nagyszerű befektetésre. Fontos, hogy te is tudd önállóan használni. Ahhoz, hogy nyereséget termeljen bele is kell fektetni. Saját domain név és tárhely beszerzése a minimum. Fontos, hogy releváns kulcsszavakra legyenek optimalizálva az oldalaid és a blogbejegyzéseid.

Mindenképpen olyan honlapkészítőt keress, aki be tudja állítani és el is tudja magyarázni a lényeget. Ha velem készítteted el a weboldaladat, fél órás videót kapsz csak a keresőoptimalizált szövegírásról, hogy ne legyen ez sem gond a későbbiekben.

Ha webshopot szeretnél nyitni

Nem annyira bonyolult, mint amilyennek tűnik! Ha egyébként is kereskedő vagy, hiba lenne kihagyni az online megoldást! Egy jól összerakott webshopot könnyen tudsz kezelni te is, de a keresőoptimalizált beállítások itt is elengedhetetlenek.

Weboldal ingyen vagy profi webdesignHa egyedi profi  dizájnt szeretnél

Hiába a belbecs, mindenki a külsőt veszi észre először. Ha már van weboldalad, akkor érdemes a linkjét elküldeni webdizájnnal foglalkozó cégeknek, vállalkozóknak, akik szívesen elmondják a véleményüket, és javaslatot tesznek. Kérhetsz tanácsot szakmai fórumokon, Facebook csoportokban is.

Ha már többen is ugyanazokra a hibákra hívják fel a figylemedet, érdemes elgondolkodni azon, hogy profit bízzál meg a weboldal elkészítésével, és szakadj el az ingyenes megoldástól.

 

Weboldal ingyen – de melyiket válasszam?

Ha úgy döntöttél, hogy egyelőre jó neked az ingyenes megoldás is, akkor pár ötletet találsz a Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban! írásomban, valamint ebben a HVG-s cikkben is találhatsz részletes leírást az ingyenes blogoldal tárhelyekről: Hol érdemes blogolni?

 

Ha bármiben segíthetek keress bizalommal!

[ninja_form id=6]

Ha tetszett a ” Weboldal ingyen – Üdv a földszinten! ” írás, oszd meg a közösségi médiában a lenti gombokra kattintva!

 

Kapcsolódó képek:

Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban!

Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban!

Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban!

Milyen a jó honlap? 3. rész

Ebben az írásban arra a kérdésre adok választ, hogy miért kell a weboldal. A bányászbéka szintnél eggyel jobb, ha azért nincs honlapod mert nem tudod, hogy hogyan is állj neki, idegenkedsz a dologtól, de nem zárkózol el tőle teljesen.

Ahogy a „Szintek és árak” bejegyzésben írtam, lehet hogy megspórolod a honlapkészítés költségeit, de a kihagyott lehetőségek ára, amit neked fizettek volna az elszalasztott vevők, akár milliós nagyságrendű is lehet. Az alagsorba ritkán süt be a nap.

Miért kell a weboldal?

Mert a 21. században szinte mindenki az interneten lóg. Úgy tapasztaltam, hogy a hirdető újságok is egyre soványabbak, és nem azért, mert nincs mit hirdetni, hanem mert egyszerűbb online hirdetést feladni, pláne ha ingyen van.

Miért kell a weboldal?

Ha hiszed, hogy értékes a munkád, akkor ezt meg kell mutatni a világnak. Miért fosztanád meg a potenciális vevőidet attól, hogy megtalálják azt a kincset, amit csak tőled kaphatnak meg, legalábbis abban a formában, ahogy te nyújtod?

Van olyan ügyfelem, akinek a félig kész honlapja az ország másik feléről is hozott vevőt. Pusztán azzal, hogy feltettük a weboldalra a  munkáiról szóló fotókat, amit egy kicsit kereső-optimalizáltunk, így elérhetővé váltak a termékei.

Amikor a leendő vevőd keresi az igazi megoldást a problémáira, nem biztos, hogy a sarki boltot választja, hanem felmegy a netre nézelődni. Az előbb említett példa esetében is így történt. Lehet, hogy a helyi szakemberektől is be tudta volna szerezni a szolgáltatást/terméket, de amikor meglátta a fotót, ami a honlap kiemelt képe volt, rögtön tudta, hogy neki erre van szüksége. Több százezer forintos üzlet lett belőle! Mondanom sem kell, hogy a honlap árát sokszorosan behozta ez az első megrendelés, amelyet továbbiak is követtek.

Miért kell a weboldal?

Lehet, hogy még nincs vállalkozásod, de van olyan téma, ami nagyon érdekel? Amivel akkor is szívvel-lélekkel foglalkoznál éjjel-nappal, ha nem fizetnének érte?

Mi lenne, ha fizetnének érte? 

Tudod, hogy hány olyan online-vállalkozás indult el akár a  legapróbb faluból is, ami egy megoldatlan problémából indult, és ma jól menő milliós üzletté alakult? Még többgyermekes anyukaként is futhatsz be olyan karriert, amit otthon végezhetsz. Ha nem hiszed, kattints ide: AZ ÉV ANYAVÁLLALATA !

Első lépés: Kezdj el blogolni!

Most jöhetne az a szöveg, hogy rendeld meg nálam a weboldaladat, de nem ez az első lépés.weboldal - webshop készítés - seo - marketing - Mezőkövesd

Kezdj el blogolni! Ehhez megteszi egy ingyenes oldal is: wordpress.com, blog.hublogger.com, Tumblr.

Én a  wordpress.com-on kezdtem. Innen egy mozdulattal áthúztam a tartalmamat egy „rendes” wordpress.org-os honlapra, amihez tárhelyet és domaint vettem.

Az egyik legfélelmetesebb dolog megosztani a Facebookon a tartalmadat, de csak legelőször! A közösségi média ma már megkerülhetetlen tényező az online világban, de erről majd máskor!

Ha van ami érdekel, akkor kezdj el írni róla! Például keresel egy megoldást, de valahogy nem kapod meg a tökéletes választ egy helyen. Nem gondolod, hogy ezzel mások is így vannak? Mi lenne, ha kutatómunkába kezdenél, és te adnád meg  a választ az embereknek? Ha te készítenéd el a tökéletes terméket, te nyújtanád a legjobb szolgáltatást egy elhanyagolt célcsoportnak, ha te hoznád be Magyarországra először  azt a megoldást, ami a tengerentúlon már bizonyítottan bevált?

Kezdj el barátkozni az internetes lehetőségekkel, és meglátod, ki tudsz jönni az alagsorból!

Antal-Pap Judit

 

 

Kapcsolódó képek:

Ékszerész honlap – (esettanulmány)

Ékszerész honlap – (esettanulmány)

Ékszerész honlap – (esettanulmány)

 

 

A Matyó álom  – Kovács Krisztián Ékszerész honlapja ezen a linken érhető el.

 

1.      Mielőtt belevágnánk a fába a fejszét

 

A most elkészült ékszerész honlap is azt igazolja, hogy az a küldetésem, hogy szinte minden  munkám arról szóljon, hogy…

 

„Judit, teljesen megbízunk benned, szabad kezet kapsz, nekünk csak az eredmény számít!”

 

Ilyen mondatoktól az olyan szabad szellemek mint én, biztos hogy szárnyalnak, de nem könnyítik meg a feladatot. Minden munkához szükséges valamilyen kiinduló pont, egy elképzelés, terv, üzenet, előzmény, ami alapot adhat az építkezésnek. A honlapkészítés igen kényes dolog. Ami nekem tetszik, az nem biztos, hogy az ügyfélnek tetszik. És akkor még nem is beszéltünk az ügyfél ügyfeleiről… Hiszen egy munkánál nem az a fontos, hogy nekem vagy az anyukámnak tetsszen (?), hanem, hogy az üzenet a vállalkozásunkról pontosan kirajzolódjon azoknak a fejében, akiket megcélzunk vele.

 

Ez lehet, hogy bonyolultan hangzik így, ezért tömörítek:

 

„A vállalkozásunk nem rólunk szól, hanem a vevőinkről.”

 

Első lépésként tehát meg kellett határozni az ékszerész honlap célcsoportját, azaz hogy kiket fogunk megszólítani a weboldallal.

 

2.      Az ékszerész honlap célcsoportjának meghatározása

 

Egy jó webdesigner – még ha teljesen szabad kezet is kap – nem saját magát valósítja meg (elsősorban) az online felületen, hanem a célcsoport fejével igyekszik gondolkodni.

 

Megállapítottuk, hogy elsősorban azokat a  modern nőket célozzuk meg, akik tisztelettel gondolnak elődeikre, az általuk létrehozott kultúrára, közülük többen  már megfordultak az ékszerész ügyfelem műhelyében, de még nem elkötelezett vásárlók.

 

A nagy probléma az elkötelezettség kialakításában az volt, hogy az üzletbe betérők nem ismerik az eddig elkészült alkotásokat, mert azokat vagy viseli már valaki, vagy szállodákban vannak kiállítva, viszont nem igazán találkozhattak a kollekciókkal sem a műhelyben sem az interneten.

 

3.      Mit akarunk eladni?

 

Mielőtt rávágod, hogy ékszereket, próbáljunk meg a vevőink fejébe és szívébe bele látni!

 

Ha belegondolunk igazából nem is termékeket vásárolunk, hanem az azokhoz fűződő érzelmeket és értékeket igyekszünk megszerezni. A márkaszemléletű kérdés inkább az lenne, hogy milyen képet akarunk kialakítani a vásárló gondolataiban, illetve milyen érzéseket akarunk ébreszteni a honlappal?

 

4.      Melyek azok az értékek, amelyeket közvetíteni akarunk?

 

Tehát nem az ékszereket adjuk el, hanem olyan értékeket, amelyekhez pozitív érzelmek kötődnek.

 

A „Matyó Álom” kollekció képeit nézegetve rögtön eszembe jutottak ezek a kifejezések: népies 968813_541903362511720_1976528436_nés elegáns ugyanakkor trendi. Ha le is fut a matyó-minta őrület divatberkekben, a hagyományos motívumoknak  mindig lesz helye a legújabb trendekben: nagyon izgalmas dolgok születhetnek a hagyományos és a modern formák keveredésével.

 

Úgy éreztem, hogy ezt az alapgondolatot érdemes megjeleníteni az ékszerész honlap dizájnjában: legyen modern, letisztult, elegáns, mégis játékos egy kis népies ízzel!

 

5.      A vizuális megjelenés elemei

 

A márkaidentitás rendszer egységes vizuálisan és szerkezetileg. Összetartó márkastruktúráraékszerész honlap, épül, amely speciálisan megtervezett színeket, betűtípusokat és formákat alkalmaz.

 

Adott volt egy logó és egy kirakatcsík, ami a kiállítószekrényeken megjelent. Mivel kicsit markánsnak éreztem, ezért újradefiniáltam a színeket, amelyeket az ékszerek ihlettek- Ügyfelem választhatott a fantázianévvel ellátott színek közül.

 

Mivel a döntést rám bízta az aranyat és az élénk pirosat választottam. Az arany egyértelműen az ékszerre utal, a piros pedig egyszerre jelképezi a luxust, az ékszerek bársony tokját és a matyórózsa tüzét, amelyet játékos díszítésre itt-ott megjelenve kívántam használni. Ezeknek a színeket következetesen alkalmaztam a honlapkészítés során, mindig pontos hexakódot megadva. A bordót és a homokot is becsempésztem, de csak bújtatva jelennek meg, ha az egeret ráközelítjük a gombokra.

 

ékszerész honlapA betűtípus kiválasztásánál is a fent megfogalmazott értékek vezéreltek. A honlapkészítésnél az egyik legfontosabb cél, hogy a szöveg könnyen olvasható legyen akár mobiltelefonon is. Alapbetűtípusnak mindenképpen letisztultnak és elegánsnak kellett lennie. A talpatlan modern fontok közül az Open Sansot választottam. Ezt kellett párosítani egy hozzá illő díszfontot, ami játékot visz az ékszerész honlap dizájnjába. Egy egész listát küldtem az ügyfelemnek, amelyek közül választhatott.

 

Hiba olyan betűtípust választani, amelyekből hiányoznak a megfelelő ékezetes karakterek, így máris oda a felhasználói élmény!

 

Ha az általunk választott betűtípussal leírjuk az „Árvíztűrő tükörfúrógép” kifejezést, hamarosan kiderül, hogy jól választottunk-e vagy sem.

 

Sajnos én is beleestem abba a hibába, hogy nem telepítettem a szerverre az alapnak vélt betűtípust, és bár az én számítógépemen jól olvasható volt a szöveg, az ügyfelem gépén már nem dicsekedhettem a webdesignommal.

 

Az eredeti logót csak annyiban változtattam, hogy a matyó tulipán köré arany karikát raktam, mintegy gyűrűként. Valamint a fényképekre kerülő vízjelet is ez alapján alkottam meg.kerekvirág piros

 

Nem akartam az ékszerész honlapot matyó motívumokkal túlcsicsázni, ezért csak szolidan a fejlécben sejlik fel arany színben. Háttérnek pedig hasonló textúrát adtam, ami az ékszerek mögött is megjelenik a profi fotókon.

 

 

6.      Az ékszerész honlap megalkotása

 

A domainnév kiválasztásánál segítségül hívtam a Google Adwords-öt, amely segített abban, hogy a témában mely kulcsszavakra keresnek a legtöbben,  mivel keresőoptimalizálás szempontjából az első lépés a megfelelő domain kiválasztása. az ehhez kapcsolódó kifejezéseket ötvöztük különböző féleképpen, ügyelve arra, hogy a domainnév ne legyen foglalt.

 

egyediarany.hu, egyediaranyekszer.hu, matyoarany.hu, egyedimatyoekszerek.hu, ekszermezokovesd.hu, ekszereszrmezokovesd.hu, kriszgoldaranyekszer.hu

 

Mivel globálisan az  „ékszerész” szó bizonyult a legkeresettebbnek, ötvöztük ezt a személyes márkával, ami az ékszerész neve, így lett a domainnév: kovacskrisztianekszeresz.hu. , ami talán egy kicsit hosszúra sikeredett, de azért könnyen megjegyezhető. A honlap neve pedig a fő ékszerkollekció után: ’Matyó Álom’ lett.

 

A tárhely feltöltése után kerestem egy olyan wordpress sablont, ami viszonylag nagy mozgásteret adott az átdizájnolásra, Ami sikerült is úgy, hogy az anyukája sem nagyon ismerne az eredetire.

ékszerész honlap

Dizájnolás előtt

 

ékszerész honlap

dizájnolás után

A honlapkészítés első lépésének szokás meghatározni a honlap szerkezetének kialakítását, de ez inkább a bal agyféltekés dominanciájú „mérnök-agyú” embertípus megközelítése. A jobb agyféltekés embereknek ihlet kell: egy kép, egy hangulat, és abból tudnak elkezdeni építkezni. Különösen, ha az ügyfél sem tudja, hogy mit akar a honlapra kitenni.

 

Egy pendriveon ömlesztve kapott fotókat szépen kategorizáltam, és ezek alapján létrehoztam az oldalakat és a menüt. A fotókat – ügyfelem kérésére – vízjellel láttam el, amit aztán variálhattam újra, mert „csak egy kicsit kellett halványabbra és kisebbre”! Grrrr! A vetítéshez méretezni kell a képeket, hogy az oldal ne ugráljon. A képekkel való vacakolás jó pár napba tellett…

 

Mivel honlap szöveg gyanánt egy fél A4-es oldalnyi anyag állt rendelkezésemre, nagyon nehéz volt a weboldal tartalmi feltöltése. De megoldottam! Telefonos interjúk sora után elővettem írói énemet, és beleéltem magam az ékszerész szerpébe! Még nőnapi blogbejegyzést is írtam szuperül kereső optimalizálva!

 

Csak hogy tudd, a honlapkészítőnek „csak” az a feladata, hogy összerakja a honlapot az általad biztosított anyagból. De ne félj, én nem ragaszkodom ehhez!

 

Kódolgatás, dizájnolás, tartalmi kreatívkodás után releváns kulcsszavakra kereső-optimalizáltam azokat az oldalakat, amelyekre megfelelő mennyiségű tartalom került.

 

Bekötöttem a Google Analyticset és a Search Consolt, Jetpack statisztikát, hírlevélküldő rendszert, feliratkoztató űrlapokat és térképet adtam a honlaphoz, hogy a további marketing feladatoknak is megfeleljen a weboldal.

 

7.      Az ékszerész honlap befejezése – van ilyen?

 

Amikor elkészültem, kértem az ügyfelemet, hogy ellenőrizze, hogy mindent rendben talál-e. Menet közben is tartottuk a kapcsolatot, és a honlapot ennek megfelelően módosítottuk. Az ügyfelem annyira megbízott bennem, hogy valószínűleg nem is ellenőrzött mindent.

 

Mivel beleszerettem az ékszereibe, vele fogok a 40. születésnapomra egy „szerény” széles matyómintás ezüst karkötőt készíttetni. Próbáltam magyarázni neki. Mondta, hogy van ilyen az általa átadott fotók között. Rájöttem, hogy én azt a gyűrűk közé tettem, mert nem volt viszonyítási alapom a méreteknél. Rájössz, melyik az? Lehet, hogy át se nézte a honlapot….

 

Arra az esetre, ha meghalnék, vagy elragadtatnék az égbe, készítettem egy DVD-t, hogy nélkülem is tudja használni a weboldalát. A DVD-n szerepel 3×30 perces videó a honlap használatáról, marketingről és a kereső-optimalizált blogszövegírásról. Mellékeltem az összes honlapadatot, a szükséges dokumentumokat, és szépen bemappázva visszaküldtem a képeit, kiegészítve az általam készített arculati elemekkel.

 

Ez a honlap is olyan nekem, mint egy gyerek, akit figyelemmel kísérek a jövőben. Következő lépésként hírlevél feliratkozókat kell az ügyfelemnek gyűjteni, majd kialakítunk egy webáruházat árakkal és akciókkal, beváltható kuponokkal.

 

Hogyan gyűjts ügyfeleket?  – kérdezd meg a boltodba betérő vevőt, hogy szeretne-e értesítést kapni kedvezményekről, akciókról, újdonságokról? Biztos szívesen megadja az email címét, ha meg nem, akkor sem vesztettél semmit…

 

Sajnos vagy nem sajnos egy honlap sosem lesz kész teljesen, mert mindig frissíteni kell! A blog ma már nélkülözhetetlen egy vállalkozói honlapokon, mert a böngészőben csak akkor tudunk jó helyezést elérni, ha minél több releváns kulcsszóra optimalizált tartalom található a weboldalunkon és megbarátkozunk a közösségi médiával is (Facebook, Twitter, Pinterest…)

 

8.     Szerinted mennyire tudnék veled együttműködni?

 

Mint látod, én a (majdnem) semmiből is tudok építkezni, úgyhogy az sem baj, ha csak odáig jutottál el, hogy kéne egy honlap… Lépésenként elviszlek oda, hogy jól működő weboldalad legyen, mivel a webdizájn mellett a marketing a mániám, és szeretek többet adni, mint amit elvárnál tőlem…

 

Ha még nem tetted, iratkozz fel a hírlevelemre, vagy kérj személyre szabott ajánlatot az info@antikaotika-design címen.

 

Ha van olyan ismerősöd, akinek van vállalkozása, de nincs honlapja, küldd el neki ezt az írást! Ki tudja, hátha pont rám várt eddig? 🙂

 

Antal-Pap Judit

 

Nincs találat

A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.

Ha szeretnél új honlapot vagy kérdésed van, írj bátran!

Kapcsolódó képek:

Nincs weboldalam – Milyen a jó honlap 2. rész

Nincs weboldalam – Milyen a jó honlap 2. rész

Nincs weboldalam – Bányászbéka szint

Ha azt mondod vállalkozó létedre, hogy  „nincs weboldalam, minek az”, akkor hadd gratuláljak neked ezzel a „gyönyörű” bányászbékadíjjal, mivel a bányászbéka szintjén vagy. Lásd előző írásomat: Milyen a jó honlap? 1. rész: Szintek és árak

Egy kis sztori – bevezetőként

Úgy 10 évvel ezelőtt, amikor egy nagy forgalmú turisztikai helyre marketingesként felvettek, az volt az első dolgom, hogy rávegyem a vezetőséget a weboldalkészítésre. Akkor még egyáltalán nem értettem a honlapokhoz, csak elképzeléseim voltak arról, hogy mit szeretnék. A gazdasági vezető szinte rám törte az ajtót:

– Minek a honlap? Egyébként is  ki nézi azt meg?

Mondanom sem kell, hogy ledöbbentem, mert ez nem egy “őskövület” szájából hangzott el, hanem egy szinte velem egykorú fiatalasszonyéból. Feltételeztem, hogy a pozíciójához meg van a megfelelő gazdasági ismerete, amelynek szerves része a marketing.

– Szinte mindenki az interneten keresi a választ mindenre.  – feleltem.

Hogy igazat adjak a hölgynek, azt tényleg figyelmen kívül hagytam, hogy a látogatók jelentős részét a  nyugdíjasok jelentették akkoriban. Igazából nem tudatos célcsoport meghatározás volt ez, hanem egyfajta kialakult közönsége, vendégköre volt a helynek, akik megszokásból is odajártak. És a többiek? Nézzünk szembe a tényekkel, egyszer lecserélődik a  nyugdíjas korosztály, akik először csak megkérik az unokájukat, hogy nézzék már meg a „dobozban”, hogy mi?hogy?mennyi? – és van-e olcsóbb? És akkor az unoka annyit mond:

Nem tudom nagyi, nincs weboldala a helynek!

-???

-Nincsenek a „dobozban”, de van helyette más!

Van helyetted más!

Lehet, hogy tele vagy kincsekkel, szuperek a termékeid, de nyilván érzed, hogy ha  csak azok látják,  akik hajlandóak a  föld alá bújni érte, akkor hátrányba kerülsz azokkal szemben, akik a felszínen (is) mozognak. A felszín itt az online jelenlétet jelenti. Lehetsz a föld alatt, de akkor is kellenek útjelzőtáblák, amelyeket a 21. század embere is megtalál. Ez pedig az INTERNET!

„Ha lenne weboldalam, mennyivel nagyobb profitot tudnék elérni!”

Vegyük azt, hogy van egy boltod, kialakult ügyfélkörrel. A vállalkozás így-úgy, de azé’ megyeget. Csak gondolj bele, hogy mennyivel több embert érnél el, ha minden betévedő vevőjelölttől elkérnéd az e-mail címét, és rendszeresen tájékoztatnád az (akár személyre szabott) akciókról.

Ha már kedvesen elbeszélgettél a vevőddel vagy az érdeklődővel arról, hogy milyen elképzelései vannak, biztosan nem veszi zokon, ha szeretnél neki segíteni a távolból is.

Az e-mail értesítő rögtön a weboldaladra repítheti, ahol további tájékoztatást kap a webshopodból vagy pl.  egy lapozható katalógusból. Feltéve, ha van saját honlapod…

„Nincs weboldalam – nincsenek online vásárlóim”

nincs weboldalam

A fenti infografika kiválóan szemlélteti, hogy a magyar lakosság 40%-a már vásárlásra is használja a netet. Vajon a te vevőidnek  van igénye arra, hogy az online világban is elérjen? Kérdezd meg tőlük, vagy nézd meg alaposan az ONLINE KISKERESKEDELEM SZÁMOKBAN 2015 infografikát!

Online kereskedelem számokban -2015

nincs weboldalam :(

Forrás: gkidigital.hu

A fenti infografikát letöltheted PDF-ben, ide kattintva: Letöltés . 

Magyarországon kb. 2,8 millió ember vásárol az interneten, ami a lakosság több mint 40%-a.

Emlékszel a nyugdíjasokra, akikről a bevezető sztoriban írtam. Semmiképpen ne becsüld le őket, mert a felmérésből kiderül, hogy az online vásárlók 35%-át teszik ki. A kis történet 10 évvel ezelőtt játszódott. Mennyit változott azóta a világ, és a tendencia csak emelkedik…

Ki akarok törni a bányászbéka szintről!

 Ha neked nincs is, a konkurenciádnak viszont már van honlapja. Ha nem hiszed, írd be a keresőbe azokat a termékeket, amelyeket te is forgalmazol! Látod az eredményt? Ők fogják fokozatosan elvinni a vevőidet, mert a világ tényleg csak egy karnyújtásnyira van ma már mindenkitől, és mi – a vevőid – elkényelmesedtünk…

„Fúúú, most már elegem van abból, hogy nincs weboldalam!”

Örülnék, ha eljutnál eddig az érzésig ! Vizsgálgasd tovább a „kiguglizott” honlapokat, de ne irigykedj,  hiszen neked még ezeknél is jobb weboldalt készíthetek! Legyen szó webshopról, lapozgatható katalógusról vagy csak egy „egyszerű” honlapról, szívesen segítek.

Kattints: Ajánlatot kérek!

Az ajánlatkérés semmiféle elköteleződéssel nem jár, legfeljebb megtudod a „titkos” áraimat! 🙂

Csók a családnak és az ügyfeleidnek!

Antal-Pap Judit

 

Kapcsolódó képek: