Nyílászárós honlap vállalkozónak – esettanulmány

Újabb honlap vállalkozónak – aki szabad kezet és minimális információt adott. Nekem sokszor ennyi is elég, hogy elkészüljön és jól működjön a weboldal.

Hadd mutassam be a Rózsa Ablak projektet, amelynek keretében teljes arculatot alakítottam ki logóval, névjegykártyával, reklámmal, weboldallal.

A megrendelő egy nagyszerű szorgalmas vállalkozó, aki gondolt egyet, és úgy döntött, hogy megmutatja magát az online világban is. Az már  önmagában is hatalmas lépés, ha felismeri valaki,  hogy változik a világ, és lépést kell tartani. Bizony a XXI. században az emberek nagy része az interneten kezd először kutakodni.

Eddig rendben is van. A gond akkor kezdődik, amikor a vállalkozónak a honlapkészítő felteszi a kérdést, hogy mi az elképzelése a weboldallal kapcsolatosan.

Ha már találkozott a csomagajánlataimmal, akkor a vállalkozói csomag részletesen mutatja, hogy melyek azok az elemek, amelyekre szükség lesz az online érvényesüléshez: pl. hírlevélküldő rendszer, statisztika, ajánlatkérő/ kapcsolat űrlap stb.

Ha feliratkozol a hírlevelemre további akciókra számíthatsz!

[wysija_form id=”1″]

Én szoktam kérni az ügyfeleket, hogy nézzenek szét az interneten, és keressenek egy de inkább több olyan weboldalt, aminek a tartalma leginkább hasonlít arra, amit szeretnének. A hangsúlyt a tartalomra helyezem.

A honlap elnevezése hamar megszületett. Mindenképpen szerettem volna olyan domain nevet, ami keresőoptimalizálás szempontjából is jó, és könnyen megjegyezhető. A megrendelő vezetéknevéből és a nyílászáró- szerelő szakmájára  utalva, adta magát a játékos és rövid Rózsa Ablak (rozsaablak.hu).

A dizájn kialakítása

Az arculat tervezésénél enyém a kezdeményezés. Bevallom, rettegek, hogy egy nap valami csilli-villi ’90-es évek hangulatát idéző honlapot kér  valaki tőlem. Nem is  vállalok átdizájnolást, ha a honlaptulajdonos szerelmes a förmedvényébe.

  1. Megnézzük a már meglévő arculati elemeket (pl. logó). Ha tükrözi azt a képet, amelyet az ügyfelem ügyfelei lelki szemei előtt szeretnénk lebegtetni, akkor ahhoz igazodunk.  Jelen esetben ez a lépés kimaradt, mivel nem létezett semmilyen grafikai elem, amit figyelembe vehettünk volna.
  2. Bevallom, már kezdetektől volt egy elem, aminek nem tudtam ellenállni: találtam egy szabadon felhasználható (jogtiszta) minivideót folyamatosan nyíló ajtókról. Ezt a beléptető oldalhoz használtam fel. Most ez volt az első számú inspirációs forrás.
  3. Letisztáztuk az imázst:
    #31a3dd - honlap vállalkozónak

    #31a3dd színárnyalat

    legyen a megjelenés letisztult és megbízhatóságot sugalló. Mivel faipari munkákról és nyílászárókról szól, ezért a nyers fa színéhez illő égkék (#31A3DD) árnyalatot javasoltam. Ennél maradtunk, és a továbbiakban nem találomra állítgattam az árnyalatot a dizájnelemeknél, hanem  tudatosan a fenti kódot alkalmaztam.

  4. A főoldalhoz egy tetszetős WordPress sablont szerkesztettem át, amelynek a főoldali elrendezése 70%-ban megfelelt az elképzelésimnek. A kódokba (HTML, CSS, Javascript) rendesen bele kellett nyúlkálni, hogy azt lássam a képernyőn amit szeretnék.
  5. A logó megtervezése beletelt egy kis időbe, mert sosem voltam elégedett az eredménnyel. ablak logónyílászáró logó
  6. Ha már így belelendültem, elkészítettem egy névjegykártya-tervet is. Cselesen ráraktam egy QR-kódot is, hogy okostelefonnal egy mozdulattal (akár Viber alkalmazással) be lehessen hozni a vállalkozás weboldalát.  nyílászáró reklámnyílászáró névjegykártya - honlap vállalkozónak
  7. Mindenkinek javaslom, hogy törekedjen az egységes arculatra: ugyanaz a betűtípus, színvilág és grafikai elemek jelenjenek meg minden felületén. Például ha újsághirdetést vagy bannert akarsz közzétenni, fontos, hogy rendelkezésedre álljanak azok a grafikai elemek, amelyeket átküldhetsz a szerkesztőnek adott esetben. Én minden grafikai elemet, fotót és adatot lemezen adok át az ügyfeleimnek, hogy azokat szabadon felhasználhassák a későbbiekben. A következő hirdetés mérete adott volt, „csak” ki kellett tölteni.

A honlap tartalma

Bevallom, nagyon nehéz úgy honlapot készíteni vállalkozónak, hogy nem kapok hozzá anyagot. Annyira szabad kezet kaptam, hogy tulajdonképpen nekem kellett kitalálni mindent. Az a jó, hogy a megrendelőmmel folyamatosan tudtunk egyeztetni. Megadott pár weboldalcímet, akikkel együttműködik illetve hasonló a profiljuk. Egyik weblap annyira borzalmas volt, a nagyszerű termékeik ellenére, hogy úgy döntöttem, felkeresem őket, hogy nem szeretnének-e új honlapot, mert a borzalmas dizájn miatt szégyellek rájuk hivatkozni.

Ha rájössz, melyik az, a hozzászólásokban megírhatod, én cserében ajándékozok  egy hirdetésbannert vagy névjegykártyatervet, ha a tiéd az első helyes válasz.

Szóval lassan mindent megtanultam a nyílászárókról redőnyökről, amit csak lehetett (persze csak elméletben), majd elkezdtem az elméletből felépíteni az oldalakat: kevés szöveg, sok kép elv alapján. Ahhoz, hogy pontosan meg tudjam fogalmazni, hogy mi legyen a kevés szöveg, rengeteget kellett kutatnom és egyeztetnem egy számomra teljesen idegen területen. Na ezt nem tudom, hogy hány honlapkészítő csinálná utánam!?

Mivel nem álltak megfelelő minőségű fotók a rendelkezésemre, ezért a vetítést és a főbb képeket stock fotókból szerkesztettem össze, hogy színben, minőségben és hangulatban is harmonizáljon a honlap. Láttam az ügyfelem néhány referenciamunkáját, amelyek nagyszerűek, de azokat csak részben tudtam megjeleníteni a fényképek minősége miatt.

Tipp: ha szeretnél naprakész weboldalt, szerezz be egy jó fényképezőgépet, és minden referenciaként feltüntethető munkádat örökítsd meg (akár előtte-után változatban is). Aki pedig igazán professzionális képet akar sugározni magáról, az ne sajnálja a pénzt egy hozzáértő fotós szakemberre.

Elkészítettem az árajánlatkérő űrlapokat, beállítottam a hírlevélküldő rendszert, a vállalkozást bejegyeztettem a „Google Cégembe„, és ha már a  Google-nél tartunk: a bejegyzett cég google-maps-es változatát beemeltem a weboldalra, hogy a térképen bárki meg tudja tervezni az útvonalat, ha esetleg személyesen keresi fel a megrendelőmet.  Beállítottam továbbá a statisztikát, a vírusvédelmet, némi gyorsítót, képtömörítőt. Biztosítottam a szociális médiában (Facebook, Twitter stb.) történő megosztás lehetőségét. A Google Analytics és egy egyszerűbb statisztika beállításával, pedig nyomon lehet követni a honlap látogatottságát. Mindannyiunk „kedvencét” a süti értesítőt is beállítottam.

Keresőoptimalizálás

Ami nagyon fontos lenne minden vállalkozásnak az a kereső-optimalizált tartalom. A főbb oldalakat beállítottam a releváns kulcsszavakra.  Majd végül egy blogbejegyzést is megírtam tudatosan hosszú (longtail) kulcsszóösszetételre. Ez az Otthon Melege pályázat volt, amelynek keretében le lehet cserélni a régi nyílászárót újakra. Nehogy má’ ne az én ügyfelemet bízzák meg munkával! Ha a kedves vállalkozók tudnák, hogy mennyire fontos a szakmai blog! Ezzel nem csak informálni lehet az olvasót, hanem bizalmat is építeni. Minél több a kereső-optimalizált tartalom, annál előrébb kerülsz a keresőben. Persze ott van alternatívának a folyamatos online hirdetés is, mint megoldás.
pályázat - honlap vállalkozónak

Végre elkészült a nyílászárós honlap!

Az utolsó egyeztetések és simítások után elkészült a weblap. Persze mindig lesz mit fejleszteni javítani és frissíteni, de egyszer pontot kell tenni a projektek végére. Készítettem  videót a honlap használatáról, mappákba rendeztem kategóriánként a felhasznált fotókat, elkészített grafikai elemeket és adatokat, így vállalkozó ügyfelem önállóan is tudja használni a saját honlapját!

Tudtad? Ha megbízol valakit honlapkészítéssel, és kiegyenlítetted a számlát, akkor az a minimum, hogy teljes hozzáférést kapj a saját weboldaladhoz!

Ha tetszett a Nyílászárós honlap vállalkozónak – esettanulmány, akkor oszd meg olyan vállalkozókkal, akiknek még nincs weboldaluk!

Kapcsolódó képek: