Nincs olyan vállalkozó, aki a honlapjával ne szeretne a Google találati lista első oldalán megjelenni!
Na jó, nem minden vállalkozót érdekel a találati lista, és sok cégvezetőnek egyáltalán nincs ideje honlappal meg online dolgokkal foglalkozni, sőt valaki a céges weblapot is feleslegesnek tartja!
Egy biztos, minden vállalkozó célja, hogy nyereséget termeljen!
Szerintem a fenti mondattal te is egyetértesz! Valószínűleg van már weboldalad, vagy tervezed, hogy lesz. Ha még nincs honlapod, olvasd el a Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban! című írást.
Egy jól beállított honlap megsokszorozhatja a bevételedet!
Ennek az ellenkezője is igaz. Ha nincs honlapod, vagy van, de rosszul lett beállítva, akár milliós nagyságrendű üzleti lehetőségektől eshetsz el!
A találati lista szempontjából mit jelent a jó beállítás?
A honlap beállítás olyan keresőoptimalizálási (SEO) feladat, amellyel elérheted, hogy a weboldalad minél jobb helyezéseket érjen el az internetes keresők találati listáján, és minél több látogatót szerezzen a keresőből.
Amikor valaki rákeres egy kifejezésre a lekérdező felületen, akkor pillanatokon belül megjelenik a találati lista. Sok múlik azon, hogy a te oldalad megjelenik-e, ha igen, milyen helyezéssel?
Hogy kerül a weboldalad a Google vagy más keresőmotor találati listájára?
A keresőrobotok (pl. Googlebot) összegyűjtik az információt a linkeken keresztül bejárva a webet.
A keresőmotorok indexelő rendszereitöbb száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását(linkeket).
A kérdés már csak az, hogy mi alapján fogja kiválasztani a keresőmotor a releváns találatot az indexállományból, és mi alapján állítják sorrendbe azokat?
A Google például több száz tényezőt vesz figyelembe, és nagy hangsúlyt tesz az oldalra mutató linkek számára.
Milyen színek divatosak idén a Pantone színszakértő csapata szerint? Milyen festési és lakberendezési ötletekkel tehetjük komfortosabbá otthonunkat a járvány idején?
A COVID-19 világjárvány közel egy éve határozza meg a mindennapjainkat. A járvány ellen a leghatékonyabb védekezésnek vélik azt, ha otthon maradunk. Mindez felértékelte a minket körülvevő miliő szerepét, hiszen kénytelenek vagyunk akár napi 24 órát is zárt falak közt tölteni, így egyáltalán nem mindegy, hogy milyen falak, berendezési tárgyak és dekorációs eszközök között töltjük időnket. Az otthonunkban található helyiségek közül is a konyha-étkező-nappali helyiség-trió kapja a legnagyobb hangsúlyt, hiszen manapság akár napunk jelentős részét is itt töltjük, amit érdemes figyelembe venni a beltér megtervezésekor.
Az év színe
Színválasztáskor érdemes lesz idén a meleg színeket előnyben részesíteni, ezek ugyanis energiát sugároznak, jókedvre derítenek, barátságos hangulatot árasztanak. Ennek fényében a 2021-es év a természetes, meleg földszíneké lesz, melyek megjelenhetnek a falakon, a bútorokon, a berendezési tárgyainkon és az egyéb lakástextíliákon. Továbbra is meghatározó szerepet tölthetnek be továbbá a békét és nyugalmat árasztó kékes-zöldes árnyalatok.
2021-re a Pantone Kft. festékgyár két színt választott az év színének: Ultimate Grey-t Illuminatinget – a sárga egyik árnyalata- melyek az erőt és a pozitivitást képviselik. A vállalat leginkább a Pantone Színazonosító Rendszerről (Pantone Matching System) ismert, ami a gyár szabadalmaztatott színskálája. 2000 óta a cég minden évben bejelenti az év színét, melynek meghatározásának előzménye a Pantone globális kutatása. A felmérés során számos tényezőt vizsgálnak. Lásd:Az év színe: pantone 2020-2021 – divatszínek a lakásdekorációban.
Étkező dekorálása, berendezése
A falak meztelenségét ellensúlyozhatjuk különféle fali dekorációs elemekkel. Fényképeinket nyers faszínű, sárga vagy barna keretbe foglalhatjuk. Díszíthetjük otthonunkat műnövények széles választékával például a dzsungel-hangulatot idéző pálmalevéllel. Ízlés kérdése, hogy az étkezőnk berendezésekor egy visszafogottabb irányzatot részesítünk előnyben – például nyírfából készült dekorációs elemekkel – vagy pedig a színek kavalkádjával szeretnénk különleges hatást elérni – ez esetben a pávamotívum egy nagyszerű választás lehet. Lásd bővebben:Étkező dekorációs ötletek és trendek 2020-2021-ben
Kis étkező berendezésekor a funkcionalitást tartsuk szem előtt, törekedjünk arra, hogy a rendelkezésünkre álló minden helyet a zsúfoltságot mellőzve használjuk ki, amire az asztalos mesterek egyedi tervezési konyhabútorai is segítségül lehetnek.
Konyha-étkező és konyha-étkező-napppai berendezése
Ha a konyha és az étkező egy helyiségben van, akkor a konyhapulton, a konyha falán is visszaköszönhetnek azok a dekorációs elemek, amikkel az étkezőnketszemélyesebbé tettük.
Az ünnepekhez kapcsolódó dekorációs lehetőségek tárháza szintén nagy, az ünnepi hangulatot fokozhatják a szalvétagyűrűk, mécsesek, tálcák is. Meleg árnyalatokkal berendezett tér esetén fokozhatjuk az eleganciát az arany vagy rózsa arany színnel, például asztali futó és színben hozzá illő gyertya formájában.
Amennyiben nemcsak a konyha és az étkező, de a nappali is velük egy légtérben van, még fontosabb, hogy minden bútor, lakberendezési tárgy betöltse a funkcióját, miközben megmarad a harmónia. Egy-egy elemet kiemelhetünk akár egy erőteljesebb színnel, alkalmazhatunk ismétlődő mintákat is.
Nem mindegy ugyanis, milyen környezetet teremtünk magunk körül, a megválasztott kiegészítőkkel viszont tehetünk azért, hogy otthoni környezetünk olyanná váljon, amiben jól érezzük magunkat – mert a jókedv sok esetben otthon kezdődik.
Mit jelent a marketing kommunikáció, és melyek az eszközei?
Ismerjük a mondást: “A jó bornak nem kell cégér!” Régi mondás a múltból, amikor mások voltak a szokások. Változnak az idők. A fejlődés folyamatos rohanása, az internet lehetőségei ma már nélkülözhetetlenné tették a marketing szerepét az életünkben. Robog a versengés az első helyért, az elsők közötti pozícióért, a sikerért, a vállalkozásunk sikeréért, a sikerességünkért. Ma már marketing nélkül elképzelhetetlen egy olyan vállalkozás, aki az élre akar törni, vagy az első helyen akar maradni. Mit takar a marketing titkos világa?
Útikalauz a marketing világában:
Reklám
„Milyen a jó reklám?
A jó reklám elad − A jó reklám a vevőnek szól − A jó reklám ígér valamit − A jó reklám az érzelmekre hat − A jó reklám megkülönböztet − A jó reklám magára irányítja a figyelmet − A jó reklám hírértékű − A jó reklám szórakoztat − A jó reklám kreatív − A jó reklám bevon − A jó reklám egyszerű − A jó reklám nem átlagos”(Forrás: Papp-Váry Árpád Ferenc)
Reklámeszközök
Megállító táblák – közvetlen reklámhordozók, amelynek célja a tömeges figyelemkeltés, tájékoztatás
Közvetlen levélreklám – kapcsolat a levél küldője és a címzett között
Sajtóhirdetés – a leghatékonyabb reklámeszköz,
Prospektusok – bemutatja a szolgáltatást, üzletet, árakat, elérhetőséget…
Marketing kommunikációs eszközök
Marketing: a piacorientált vállalatirányítás (a hosszú távú fennmaradás kulcsa)
Marketing kommunikáció: komplex eszközrendszerrel népszerűsíti a termékeket, szolgáltatásokat.
Marketingkommunikáció célja: a célpiacon szereplő fogyasztók informálása és meggyőzése.
Pár dolgot már az elején ki lehet szűrni, a többi pedig sajnos, vagy nem sajnos csak később derül ki! Ki a szélhámos, ki a pénzéhes, ki az, aki minőségi SEO szolgáltatást nyújt….
A hippidivat a 60-as évek óta újra és újra feléled. Gyakran megjelenik a kifutókon, a kirakatokban. Sokan azért hordanak hippis ruhadarabokat, mert éppen az a trendi, mások egyszerűen azért, mert szeretik a színes, mintás harsányságot (mint pl. én). Létezik azonban olyan embercsoport a földön, akik a mai napig hisznek a hippi értékekben, és igyekeznek azt a megjelenésükkel is tükrözni. Tovább olvasom.
Itt nem vittem túlzásba a linképítést. Ha jól emlékszem, megelőztem a Wikipediát.
Írd a keresőbe, hogy hippi stílus stb…… Ezt fogod látni:
Már hosszú ideje első vagyok a Google találati listán a retro stílus, retro jelentése stb… kulcsszavakra.
SEO szövegírás referencia: babás témában
A Sangita Babamasszázs oldal kifejezetten cikkírással jött fel, hiszen az alapbeállítások után nem igazán tudtam mit kezdeni a főoldallal és a hasfájós baba oldallal, mert nagyon kaotikus volt az egész, de már ért el eredményt. Megnézem az oldalt.
Inkább elkezdtünk több (3- 4) hullámban új cikkeket írni kulcsszócsoportokra, linképítéssel. A SEO cikkbe való befektetés rendkívül jól megtérült az ügyfelemnek. Ha jól látom, összesen 12 cikket írtunk, valamint az 1. hónapot vette meg az ügyfelünk a projekt legelején.
Cikkek:
A mostani rekorder cikkünk 2019. áprilisában született.
A Google Analytics a legnépszerűbb szolgáltatás a weboldallal kapcsolatos statisztikák (látogatók, oldalmegtekintések, eszközök, hivatkozók, stb.) mérésére. Hogy tudjuk ezt az analitikai eszközt hozzákötni a honlapunkhoz? Erre többféle módszer létezik. Lássuk, hogy lehet a Google Analytics követőkódot beállítani WordPress honlap esetében.
A Google Analytics mint analitikai eszköz
Ebben a videóban a Google Analytics -ről lesz szó, de csak röviden érintjük. Inkább arra teszem a hangsúlyt, hogy hogyan lehet összekötni egy honlapot a Google Analytics-szel, hogy lássuk azokat az adatokat, amelyek a weboldal látogatottságát mérik.
A Google Analytics SEO szempontból nem a leglényegesebb eszköz. Én szinte csak a Search Console-t használom, de ha nem csak az organikus forgalomra vagyunk kíváncsiak, illetve ha visszaesést tapasztalunk, akkor nem árt, ha többféle eszközzel tudjuk vizsgálni a forgalomváltozást.
Google Analytics nagyon összetett webanalitikai eszköz…
Ebben a SEO esettanulmányban azt mutatom be, hogy a cikkírás milyen jól jövedelmező lehet a hirdetésekkel szemben. Egy nagyon sikeres projektet mutatok be a következő videóban, amelyből láthatod, hogy mennyire megéri SEO szakemberre bízni a Google keresőre optimalizált szövegírást.
SEO cikkírás esettanulmány videó
Ebben a videóban arról beszélek, hogy milyen sokat jelent egy honlap esetében, ha megfelelő cikkeket írunk.
De milyen is a megfelelő cikk egy SEO –val avagy keresőoptimalizálással foglalkozó szakember számára? Kattints ide!
A Yoast Seo magyar fordítás sokat segíthet akkor, amikor önállóan szeretnéd beállítani a blogodat úgy, hogy az általad kiválasztott kulcsszóra minél előbb jelenjen meg az írásod a Google kereső találati listáján. Mivel sok kifejezés csak angolul jelenik meg, ezért döntöttem úgy, hogy egy kis mankót készítek, hogy pontosan megértsd, hogy mi mit jelent, amikor különböző üzeneteket kapsz a beállításoddal kapcsolatosan. A lista nem teljes, a fordítás inkább értelemszerű, mint szószerinti. A hozzászólásokban közölheted észrevételeidet, fordítási javaslataidat.
A Keresőoptimalizált szövegírás – ahogy a Google szereticímű videós blogbejegyzésésemben részletesen bemutattam, hogy hogyan tudod használni ehhez a fent említett plugint (bővítményt), amelyet az alábbi linkre kattintva le is tölthetsz a honlapodhoz: Yoast SEO.
Yoast SEO magyar fordítás – Oldalcím
The page title is wider than the viewable limit. | Yoast SEO Hungarian translation →
The focus keyword ‘…..’ does not appear in the SEO title. | Yoast SEO Hungarian translation →
Yoast SEO magyar fordítás – Alcímek
The focus keyword appears in 1 (out of 10) subheadings in the copy. While not a major ranking factor, this is beneficial. | Yoast SEO Hungarian translation →
The amount of words following each of the subheadings doesn’t exceed the recommended maximum of 300 words, which is great. | Yoast SEO Hungarian translation →
You have not used the focus keyword in any subheading (such as an H2) in your copy. | Yoast SEO Hungarian translation →
A keresőoptimalizálás a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Wikipédia
A keresőoptimalizálás akkor sikeres, ha a weboldal a keresőmotorok találati oldalán (pl. Google) minél előbb, azaz jobban rangsorolva és többször jelenik meg.
A helyezés mellett fontos, hogy a megjelent cím és meta leírás “csábos” legyen, vagyis kattintásra ingerlő. Így lehet több látogatást szerezni az organikus, azaz természetes keresésekből.
Minek a rövidítése a SEO? Mi a jelentése? A SEO kiejtése
Gyakran használjuk a keresőoptimalizálás helyett a SEO kifejezést is, mert könnyebb leírni és kimondani. Mivel csupa nagybetűvel írjuk, ezért gyanús, hogy ez valami rövidítést takar. Ez így is van!
SEO = Search Engine Optimization angol kifejezés rövidítése, ami szó szerinti fordításban keresőmotor optimalizálást jelent. 🙂
Egyszerűség kedvéért mi is használjuk a SEO kifejezést, így magyarosan kiejtve. Ha SZEÓ-t mondasz, az is elmegy – amúgy esz -í -ó lenne helyesen.
A SEO magyar megfelelője a “keresőoptimalizálás”, a “motor” szócskát kihagyjuk, de mivel a legnépszerűbb keresőmotor Magyarországon a Google, ezért az ügyfelek szeretik a Google optimalizálást is használni.
Természetesen se a Google-t sem a Bing-et, sem semmi más keresőmotort nem tudunk optimalizálni, csak az általunk létrehozott tartalmat tudjuk olyan szintre emelni, hogy megfeleljen azoknak az algoritmusoknak és irányelveknek, amelyek aztán jó helyezést eredményeznek.
Nem érdemes széllel szemben vizelni! Tehát trükközés helyett játsszunk a Google irányelvei szerint, ha nem akarunk büntetést!
A kedvenc WordPress sablonom a Divi. A Divi egyszerűvé teszi a képek megjelenítését a honlapunkon. Néha azonban kihívást jelent a megfelelő képméret kiválasztása a különféle modulokhoz. Ha hatalmas fájlméretben töltjük fel a képet, akkor az lassítja a weboldalt, ha pedig túl kicsi méretet választunk, akkor “pixeles” lesz a kép, és gagyi hatást érünk el vele. Milyen a megfelelő képátméretezés, ha Divi sablont használunk?
Divi WordPress sablon és a SEO
A keresőoptimalizálás egyik fontos eleme a képek és a multimédiás tartalmak optimalizálása. A képek méretei befolyásolják a weboldal sebességét és a felhasználói élményt egyaránt, ezért fontos megérteni, hogyan lehet kiválasztani a legjobb képméreteket a Divi sablonnal ellátott WordPress oldalra.
A honlap sebességről itt olvashatsz illetve nézhetsz videót:
Ha feltöltöttük a képet, ne felejtsük el kitölteni az “alt tag“-et, vagyis a helyettesítő szöveget.
A keresőmotorok számára fontos információt jelent a cím, a helyettesítő szöveg és a felirat.
A cuki cicás képnél a Google nem biztos, hogy a cuki cicát látja, de ha beírod, hogy “cuki cica” az alternatív szövegbe, akkor a találati listán a “cuki cica”kulcsszóra is előrébb kerülhetsz, ha ez a célod.
A DIVI sablonnál a Google nem olvassaautomatikusan a háttérképeket, mivel azok nem img tag-ek közé vannak zárva. Tehát ha a metaadatai nincsenek kitöltve, nem gond. A háttérképek a CSS-ben jelennek meg, és leginkább csak dizájn szempontból jelentős.
A Divi WordPress sablonnal sokféle módon lehet használni a képeket:
teljes szélességű képként
fejléc modulokban
galériában
projektmodulokban
blog modulokban
blogbejegyzésekben
fülszövegben (blurb)
webáruházban
stb.
Ezekhez a modulokhoz különböző képméretekre lesz szükség.
Alkalmazkodjunk a kész elrendezéshez!
Léteznek kész “layoutok” (elrendezések), amelyeknél érdemes figyelembe venni az ajánlott képméretet, ha a saját fotóinkat akarjuk felhasználni.
Nézzük meg, hogy mekkora illetve milyen arányú képeket jelenítenek meg a demo oldalon.
A Divi sablont három különböző méretarányra (szélesség: magasság) optimalizálták:
16: 9 – a standard monitor arány- a teljes szélességű fejlécek számára ideális.
4: 3 – a régebbi monitor aránya, szinte négyzetes és nagyszerű a legtöbb kép esetében.
3: 4 – állókép (magasabb, mint széles) portréképekhez megfelelő ez az arány.
Nem titok, hogy a linképítés a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme. Az évek alatt a Google algoritmusok frissítésével a mennyiségről áttolódott a hangsúly a minőségre. Vizsgáljuk meg, hogy milyen a jó linképítés 2019-ben?
A Google Pingvin algoritmusa például folyamatosan szűri a mesterségesen létrehozott hivatkozásokat (spam linkek), így ma már nem elegendő, sőt nem is ajánlott a hagyományos tömeges linképítés módszereihez folyamodni.
Az értéktelen link katalógusok helyett érdemesebb “élő embereket”, bloggereket, holnaptulajdonosokat keresni, akikkel együtt tudunk működni azzal a céllal, hogy a témánkhoz kapcsolódó oldalainkon hivatkozzanak ránk.
A linképítés 2019-ben tehát jóval összetettebb feladatává válik a keresőoptimalizálással foglalkozóknak.
Ahhoz, hogy valakitől értékes linket kapj az oldaladra több területen is képezni kell magad:
szövegírás
marketing
programozás
dizájn
pszichológia
A lényeg, hogy ha nagyobb forgalmat szeretnél elérni a keresőből, muszáj energiát fektetni a linképítésbe!
Ezzel az útmutatóval szeretnék segíteni abban, hogy hogyan szerezz minőségi linkeket!
Miért olyan fontos a linképítés 2019-ben? – statisztika
A Backlinko csapata az utóbbi pár évben hatalmas vállalkozásba fogott: megvizsgált és kielemzett 1 millió keresési eredményt a Google találtai listáján, és arra a következtetésre jutottak, hogy a messze linkek jelentik a legfontosabb rangsorolási tényezőt.
A lenti ábrán is jól látható, hogy a találati lista dobogós helyére (Google position) azok az oldalak kerülnek, amelyekre sok weboldalról mutat link (total referring domains)!
Ennek megértéséhez üljünk be egy virtuális időgépbe, és utazzunk a Google őskorába!
Ebben az időszakban Yahoo! és az Alta Vista keresőmotorok voltak a domináns játékosok a pályán. A keresési eredményeket 100% -ban a weboldalak tartalma alapján rangsorolták.
Aztán jött a Google.
A Google híres PageRank algoritmusa megváltoztatta a játékot. Ahelyett, hogy egyszerűen elemezte volna az oldal tartalmát, a Google megvizsgálta, hogy hány ember linkelt az adott oldalra.
Eltelt közel 20 év, és a Google továbbra is a linkek alapján határozza meg a weblap minőségét, tehát még mindig kiemelt rangsorolási tényező, hogy milyen linkek mutatnak az oldalunkra.
Ahogy korábban említettem – a számos frissítésnek köszönhetően (például a Google Penguin) , a Google számára most már a link minősége (nem csak a link mennyisége) áll a középpontban.