Ebben a SEO esettanulmányban azt mutatom be, hogy a cikkírás milyen jól jövedelmező lehet a hirdetésekkel szemben. Egy nagyon sikeres projektet mutatok be a következő videóban, amelyből láthatod, hogy mennyire megéri SEO szakemberre bízni a Google keresőre optimalizált szövegírást.
SEO cikkírás esettanulmány videó
Ebben a videóban arról beszélek, hogy milyen sokat jelent egy honlap esetében, ha megfelelő cikkeket írunk.
De milyen is a megfelelő cikk egy SEO –val avagy keresőoptimalizálással foglalkozó szakember számára? Kattints ide!
A Yoast Seo magyar fordítás sokat segíthet akkor, amikor önállóan szeretnéd beállítani a blogodat úgy, hogy az általad kiválasztott kulcsszóra minél előbb jelenjen meg az írásod a Google kereső találati listáján. Mivel sok kifejezés csak angolul jelenik meg, ezért döntöttem úgy, hogy egy kis mankót készítek, hogy pontosan megértsd, hogy mi mit jelent, amikor különböző üzeneteket kapsz a beállításoddal kapcsolatosan. A lista nem teljes, a fordítás inkább értelemszerű, mint szószerinti. A hozzászólásokban közölheted észrevételeidet, fordítási javaslataidat.
A Keresőoptimalizált szövegírás – ahogy a Google szereticímű videós blogbejegyzésésemben részletesen bemutattam, hogy hogyan tudod használni ehhez a fent említett plugint (bővítményt), amelyet az alábbi linkre kattintva le is tölthetsz a honlapodhoz: Yoast SEO.
Yoast SEO magyar fordítás – Oldalcím
The page title is wider than the viewable limit. | Yoast SEO Hungarian translation →
The focus keyword ‘…..’ does not appear in the SEO title. | Yoast SEO Hungarian translation →
Yoast SEO magyar fordítás – Alcímek
The focus keyword appears in 1 (out of 10) subheadings in the copy. While not a major ranking factor, this is beneficial. | Yoast SEO Hungarian translation →
The amount of words following each of the subheadings doesn’t exceed the recommended maximum of 300 words, which is great. | Yoast SEO Hungarian translation →
You have not used the focus keyword in any subheading (such as an H2) in your copy. | Yoast SEO Hungarian translation →
A keresőoptimalizálás a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Wikipédia
A keresőoptimalizálás akkor sikeres, ha a weboldal a keresőmotorok találati oldalán (pl. Google) minél előbb, azaz jobban rangsorolva és többször jelenik meg.
A helyezés mellett fontos, hogy a megjelent cím és meta leírás “csábos” legyen, vagyis kattintásra ingerlő. Így lehet több látogatást szerezni az organikus, azaz természetes keresésekből.
Minek a rövidítése a SEO? Mi a jelentése? A SEO kiejtése
Gyakran használjuk a keresőoptimalizálás helyett a SEO kifejezést is, mert könnyebb leírni és kimondani. Mivel csupa nagybetűvel írjuk, ezért gyanús, hogy ez valami rövidítést takar. Ez így is van!
SEO = Search Engine Optimization angol kifejezés rövidítése, ami szó szerinti fordításban keresőmotor optimalizálást jelent. 🙂
Egyszerűség kedvéért mi is használjuk a SEO kifejezést, így magyarosan kiejtve. Ha SZEÓ-t mondasz, az is elmegy – amúgy esz -í -ó lenne helyesen.
A SEO magyar megfelelője a “keresőoptimalizálás”, a “motor” szócskát kihagyjuk, de mivel a legnépszerűbb keresőmotor Magyarországon a Google, ezért az ügyfelek szeretik a Google optimalizálást is használni.
Természetesen se a Google-t sem a Bing-et, sem semmi más keresőmotort nem tudunk optimalizálni, csak az általunk létrehozott tartalmat tudjuk olyan szintre emelni, hogy megfeleljen azoknak az algoritmusoknak és irányelveknek, amelyek aztán jó helyezést eredményeznek.
Nem érdemes széllel szemben vizelni! Tehát trükközés helyett játsszunk a Google irányelvei szerint, ha nem akarunk büntetést!
A kedvenc WordPress sablonom a Divi. A Divi egyszerűvé teszi a képek megjelenítését a honlapunkon. Néha azonban kihívást jelent a megfelelő képméret kiválasztása a különféle modulokhoz. Ha hatalmas fájlméretben töltjük fel a képet, akkor az lassítja a weboldalt, ha pedig túl kicsi méretet választunk, akkor “pixeles” lesz a kép, és gagyi hatást érünk el vele. Milyen a megfelelő képátméretezés, ha Divi sablont használunk?
Divi WordPress sablon és a SEO
A keresőoptimalizálás egyik fontos eleme a képek és a multimédiás tartalmak optimalizálása. A képek méretei befolyásolják a weboldal sebességét és a felhasználói élményt egyaránt, ezért fontos megérteni, hogyan lehet kiválasztani a legjobb képméreteket a Divi sablonnal ellátott WordPress oldalra.
A honlap sebességről itt olvashatsz illetve nézhetsz videót:
Ha feltöltöttük a képet, ne felejtsük el kitölteni az “alt tag“-et, vagyis a helyettesítő szöveget.
A keresőmotorok számára fontos információt jelent a cím, a helyettesítő szöveg és a felirat.
A cuki cicás képnél a Google nem biztos, hogy a cuki cicát látja, de ha beírod, hogy “cuki cica” az alternatív szövegbe, akkor a találati listán a “cuki cica”kulcsszóra is előrébb kerülhetsz, ha ez a célod.
A DIVI sablonnál a Google nem olvassaautomatikusan a háttérképeket, mivel azok nem img tag-ek közé vannak zárva. Tehát ha a metaadatai nincsenek kitöltve, nem gond. A háttérképek a CSS-ben jelennek meg, és leginkább csak dizájn szempontból jelentős.
A Divi WordPress sablonnal sokféle módon lehet használni a képeket:
teljes szélességű képként
fejléc modulokban
galériában
projektmodulokban
blog modulokban
blogbejegyzésekben
fülszövegben (blurb)
webáruházban
stb.
Ezekhez a modulokhoz különböző képméretekre lesz szükség.
Alkalmazkodjunk a kész elrendezéshez!
Léteznek kész “layoutok” (elrendezések), amelyeknél érdemes figyelembe venni az ajánlott képméretet, ha a saját fotóinkat akarjuk felhasználni.
Nézzük meg, hogy mekkora illetve milyen arányú képeket jelenítenek meg a demo oldalon.
A Divi sablont három különböző méretarányra (szélesség: magasság) optimalizálták:
16: 9 – a standard monitor arány- a teljes szélességű fejlécek számára ideális.
4: 3 – a régebbi monitor aránya, szinte négyzetes és nagyszerű a legtöbb kép esetében.
3: 4 – állókép (magasabb, mint széles) portréképekhez megfelelő ez az arány.
Nekem is elegem van ebből, de muszáj közzétennem, hogy a weboldalon ehetetlen sütiket (cookies) használok, amik segítik az Antikaotika-designt a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Hagyd jóvá Ok-val! Majd később meghívlak egy igazi sütire , ha szeretnéd.OkTovábbi információk